Denne illustrerte boken tar for seg Helen Chadwicks sensuelle, lekne og kraftfulle installasjon fra 1986. I dette året viste Institute of Contemporary Arts i London et nytt verk fra kunstneren Helen Chadwick (1954-1996). Det Chadwick utviklet for ICA-utstillingen utforsket hennes karakteristiske temaer – den kvinnelige kroppen (hennes egen), estetikk av glede, samt den materielle mangfoldigheten og undringen ved fenomenene – men tok dem i en ny og flamboyant retning. Marina Warner gir her en grundig vurdering av en del av Chadwicks installasjon, The Oval Court. Dette verket var både erotisk, lekent og intenst; det viste en fantasirik ambisjon i enestående skala og en unik, krydret sans for detaljer, både dristig og delikat. Til tross for at verket er ansett som et feministisk monument av sjelden intensitet, har det i ettertid sjeldent blitt vist eller diskutert siden forfatterens katalogessay for den opprinnelige utstillingen. Warner reviderer her Chadwicks innflytelse som en kunstner som bidro til å endre konvensjonelle estetiske normer og verdsettingssystemer.