I løpet av det siste tiåret har Curtis M. Lawson etablert seg som en av de mest dynamiske og fascinerende stemmene innen moderne weird fiction. Med en imponerende flyt og evne til å fremkalle sterke bilder i sitt språk, viser Lawson også en bredde i emnevalget, fra science fiction til psykologisk terror. I denne nye samlingen utforsker historier som 'You and I and the Envious Nothing' og 'A Grave at the End of the World' kosmisk skrekk i sin mest essensielle form. På den annen side av spekteret, i 'Everything Smells Like Smoke Again' og 'The Green Man of Freetown', fremstilles skrekken i de mest intime av relasjoner, mens 'Orphan' tar oss med til en uhyggelig opplevelse for en punkrocker som opptrer i en nedslitt by i Midtvesten. Lawson viser seg som dyktig til å gi innovative behandlinger av gamle motiver; 'The Rye-Mother' gir et friskt perspektiv på Halloween, 'Elvis and Isolde' fremkaller sjelens transmigrasjon, og 'The Truth about Vampires' smelter sammen psykologisk og overnaturlig skrekk. Samlingen er et bevis på Lawsons evne til å utfordre og revitalisere sjangeren, og den lover å fenge både gamle og nye lesere av skrekk og fantastikk.