Duotone er nå tilgjengelig i pocketutgave og utforsker mulighetene og bruken av trykkteknikken med to farger. Denne metoden kan enten benytte to nyanser av samme farge, svart med en tint, eller to forskjellige farger. Resultatet er en fremheving av mellomtoner og høydepunkter, noe som gir livlige, fargerike og imponerende resultater. Ved å maksimere uttrykksevnen samtidig som produksjonskostnadene reduseres, blir duotone en favoritt blant designere. Boken inneholder et bredt utvalg av prosjekter som spenner over flere designkategorier, inkludert logoer, brosjyrer, plakater, emballasje, bokomslag, utstillingsmateriell og design for nettsider og kampanjesider. Denne variasjonen av design eksemplifiserer magien i duotone-teknikken og hvordan designere og kunstnere utnytter dens muligheter for å skape dramatiske og dynamiske komposisjoner. Duotone er den neste store trenden innen grafisk design. Den forbedrer lesbarheten, utnytter minimalistiske design uten å overvelde blikket, og er en perfekt måte å skape uforglemmelige visuelle opplevelser på en enkel måte.