Boken 'Viral Loop' utforsker kraften i det såkalte 'pass-it-on'-fenomene, hvor en bokleser anbefaler boken til en venn, som deretter forteller det videre. Slike ringvirkninger kan føre til at en bok blir årets snakkis. Dette verket analyserer hvordan den effektive og lønnsomme modellen kalt Viral Loop fungerer, en hemmelighet bak noen av de mest suksessrike virksomhetene i moderne tid. Kjente selskaper som Google, eBay, Flickr og Facebook bygger sin kjernevirksomhet på denne modellen og har opplevd sitt aksjekurs stige dramatisk kort tid etter oppstart. Modellen utnytter kraften i replikasjon: Hva er poenget med å bruke Facebook hvis ingen av vennene dine kan se profilen din? Eller å laste opp bilder på Flickr hvis du ikke kan dele dem? Hvilket utbytte får du av å legge ut en video på YouTube hvis ingen ser den? Ved å utvikle et produkt som er ønsket og nødvendig, kan og vil veksten skje av seg selv. Oppdag hvorfor dette fenomenet vil omfavne oss alle, tidligere enn vi tror.