Holistic Musical Thinking: A Pedagogical Model for Hands-On and Heart-Felt Musical Engagement av Daniel C. Johnson
Produktbeskrivelse
Boken 'Holistic Musical Thinking' gir en helhetlig fremstilling av hvordan mennesker interagerer med musikk fra både praktiske og emosjonelle perspektiver. Tilnærmingen omfavner undervisnings- og læringsprosessene som en flerdimensjonal sammensmelting av å vite, gjøre og føle gjennom musikkopplevelser. Som et resultat presenteres en femdimensjonal modell som syntetiserer kognitiv, affektiv og psykomotorisk læring med integrering i læreplanen. Med pedagogiske anvendelser gir 'Holistic Musical Thinking' et mangfoldig perspektiv som gagner både musikkpedagoger og deres elever. Denne nyskapende tilnærmingen baserer seg på etablerte forskningsmetoder for å utvikle en ny modell for musikalsk tenkning og en taksonomi for musikalsk engasjement. Boken inneholder klasseromsrefleksjoner og pedagogiske strategier som omformer musikalsk tenkning til en ny retning innen musikkundervisning. Den er skrevet for musikkpedagoger, lærerutdannere og deres studenter, og gir praktiske anvendelser av den fler-dimensjonale modellen for helhetlig musikalsk tenkning.