Boken "How to Win a Grand Prix" av Bernie Collins avdekker de skjulte aspektene ved hvordan et Formel 1-lag fungerer. Mens Formel 1-førere er de offentlig kjente ansiktene i sportens verden, ligger det et dedikert team på flere hundre mennesker bak hver enkelt sjåfør, alle drevet av en felles lidenskap for å vinne. På racedagen er det Team Strategisten som tar de avgjørende beslutningene under stort press og tidspress. Med Bernie Collins som din guide, får du et unikt innblikk i innholdet av denne spennende og krevende verden. Gjennom hennes erfaring som Chief Race Engineer og F1 Team Strategist, fører Collins leseren bak kulissene i et Formel 1-team, både i fabrikken og under løpene. Boken gir en grundig forståelse av prosessen fra design og konstruksjon til testing i forkant av sesongen, samt hvordan et team forbereder seg til de 23 Grand Prix-løpene. Under racehelgen skildrer Collins hendelsene time for time, noe som gir leseren en nær og realistisk opplevelse av hva som foregår bak pitmuren og hvordan teamet jobber for å sikre suksess.