Å trenge seg inn i hedgefondsbransjen er en utfordrende oppgave, mens det å oppnå suksess derimot er enda vanskeligere. De mest fremgangsrike personene innen denne bransjen deler ofte et felles sett med ideer som kan være avgjørende for forskjellen mellom suksess og fiasko. 'The Front Office' fungerer som en veiledning til disse ideene. Boken er en manual for hvordan man kan lære seg å tenke om markeder på måter som mest sannsynlig fører til varig suksess, i tråd med praksisene til de ledende institusjonene, investmentbankene og hedgefondene. Dette er ikke en bok som vil lære deg hvordan du registrerer et selskap eller hvordan du knytter kontakt med en advokat eller megler; den tar for seg mer komplekse problemstillinger. Boken dykker inn i de mest krevende aspektene ved å drive et hedgefond, nemlig de delene som de fleste små hedgefond og utviklere av handelssystemer aldri lærer på egenhånd. Dette inkluderer emner som regnskapsførere, avregningsmedarbeidere og ansatte på bakrommet sjelden ser. Den belyser hvorfor enkelte handelssystemer aldri når lønnsomhet, samt årsakene til at noen ikke klarer å forbli lønnsomme.