E-sport har utviklet seg fra å være en hobby for casual spillere til å bli en av de største segmentene innen underholdningsindustrien, der millioner av mennesker konkurrerer daglig. "Esports Business Management med HKPropel Access" er en av de første lærebøkene som gir en helhetlig innsikt i e-sportens forretningsverden, og retter seg mot både kommende studenter og sportsprofesjonelle som ønsker å lære om næringen som vokser raskt. Forfattet av eksperter innen e-sport, erfarne forretningsfolk og utdanningsfagfolk, og støttet av den internasjonale e-sportføderasjonen, e-sportforskningsnettverket og den amerikanske e-sportføderasjonen, legger denne læreboken vekt på en omfattende tilnærming til den operative siden av e-sport. Boken er designet med en imponerende fargerik layout og dynamiske bilder som bidrar til å bringe begrepene til liv. Den innleder med en grunnleggende oversikt over industrien, inkludert ulike nivåer av e-sport, kultur og sosiale problemstillinger, før leserne dykker dypere inn i interessene og utfordringene i dette spennende feltet.