Å drive en personlig treningsvirksomhet kan være en utfordrende oppgave. Med ansvar for markedsføring, salg, budsjettering, bemanning og forholdet til kunder er det mange faktorer som må tas hensyn til. Troen på at dette kan gå på bekostning av tiden du helst vil bruke på å forbedre klientenes fitness og velvære, er helt berettiget. "The Business of Personal Training" gir deg en grundig innføring i de forretningsmessige aspektene ved personlig trening, samtidig som den gir deg de verdifulle ferdighetene du trenger for å starte, utvikle og vokse din egen virksomhet. Enten du jobber som personlig trener i et treningssenter, er en selvstendig næringsdrivende, eller eier en egen personlig treningsbedrift, vil du finne nytte i de praktiske retningslinjene og verktøyene som presenteres i denne boken. Boken er delt inn i to hoveddeler. Den første delen gir deg innsikt i de ulike rollene som er tilgjengelige for deg og forventningene knyttet til hver enkelt. Den andre delen tar deg gjennom sentrale forretningskonsepter som er designet for å hjelpe deg å utvikle virksomheten din. Du vil lære hvordan du kan strukturere bedriften din og lage en plan for oppstart. Med denne ressurser til din disposisjon, vil du stå bedre rustet til å nå dine forretningsmål og tilføre verdi til dine kunder.