Boken "Pour Your Heart Into It" tar deg med på en reise gjennom den bemerkelsesverdige suksesshistorien til Starbucks Coffee Company. Fra sine beskjedne begynnelser som en enkeltbutikk ved Seattles havn, har Starbucks vokst til å bli en gigant med over tusen butikker spredt over hele landet, med nyåpninger nesten hver eneste dag. Starbucks har ikke bare revolusjonert måten amerikanere drikker kaffe på, men har også etablert kaffebaren som et viktig sosialt samlingspunkt – et hjem borte fra hjemmet for millioner. I denne boken deler Howard Schultz, administrerende direktør i Starbucks, sin lidenskap, sine verdier og den inspirasjonen som har drevet selskapets bemerkelsesverdige utvikling. Schultz fremhever hvordan Starbucks' grunnleggende verdier, som ofte er sjeldne i dagens næringsliv i USA, legger like stor vekt på sine ansatte som på profitt, og gir like mye oppmerksomhet til kreativitet som til vekst. Gjennom ulike kapitler utforsker Schultz prinsippene som har vært avgjørende for selskapets fremgang, og gir leserne et unikt innblikk i hva som har gjort Starbucks til det fenomenet det er i dag.