Denne boken gir verdifulle råd og innsiktsfull veiledning for alle som skal organisere framføringsprosjekter der barn og unge deltar som aktører. "Scenepresentasjon" åpner døren til et mangfold av uttrykksformer og tilbyr konkrete eksempler som viser hvordan man kan lede prosjekter med fokus på skapende arbeid. Med den nye læreplanen stilles det krav til elevene om å kunne presentere innhold på ulike måter. Boken gir en grundig oversikt over kompetansemål knyttet til både egne framføringer og vurdering av andres presentasjoner. For lærere er det essensielt å ha kunnskap om sceniske uttrykksformer og effektive opplæringsstrategier for dramatisk arbeid. Hvordan er det mulig at enkelte presentasjoner virker ensformige og forutsigbare, mens andre fanger publikum med sin friskhet og kvalitet? Boken adresserer hvordan vi kan redusere mumling og usikkerhet, og i stedet fremme framføringer fylt med innlevelse og scenisk trygghet. Gjennom praktiske råd og eksempler viser boken hvordan barn og unge kan utvikle ferdigheter som gjør at de når frem til sitt publikum på en engasjerende og effektiv måte. Læreplanens krav blir tatt på alvor, noe som gjør denne boken til et uunnværlig verktøy for både lærere og elever.