I Jamaica har dancehall-musikk og -kultur blitt en av de mest fremtredende uttrykkene for jamaicansk populærkultur. Ordet dancehall stammer fra de lokale forsamlingene der populære innspillinger ble spilt av lydsystemer, og denne kulturelle arenaen har opplevd en rask vekst de siste tre tiårene, ettersom deejay-stjerner har oppnådd ekstraordinære suksesser både lokalt og internasjonalt. I sin bok, "Man Vibes: Masculinities in Jamaican Dancehall", bygger Donna Hope videre på sitt tidligere arbeid om populærkultur og teorier om seksualitet og kjønn. Hun undersøker prosessen og fremgangen av jamaicansk maskulinitet. Gjennom linsen av den mannsdominerte dancehall-kulturen, som både feirer de marginaliserte fattige og utfordrer sosial ulikhet, belyser Hope de store maskulinitetsdebatter som formspråk i dancehall-musikk og -kultur. Boken gir innsikt i overgangen av jamaicansk maskulinitet i det 21. århundret, inkludert de mangefasetterte fremstillingene av Ole Dawg (promiskuitet) og Badman (vold).