I 'Empathy In Action' tar forfatter Nina D. R. Stoecker oss med på en sammenhengende reise inn i hvordan teknologi kan brukes som en katalysator for å fremme empati og skape dypere, mer personlige menneskelige forbindelser i hverdagslige forretningsinteraksjoner. I en tid der behovet for empati aldri har vært større, er det beklagelig at mange bedrifter bruker teknologi som en erstatning og barriere for ekte menneskelig kontakt. Vi har alle vært vitne til klønete chatboter, automatiserte skript og dårlige ansatt-interaksjoner som ofte reduserer kundeopplevelsen. Dette skyldes at merkevarer har hatt et for sterkt fokus på bedriftsorienterte strategier, prosesser og teknologiske løsninger. Men den enkle sannheten er: Uten kunder, ingen virksomhet. Hva om, ved å transformere den gamle bedriftsorienterte måten å drive forretning på og sette kunder og ansatte i sentrum, kunne virksomheter oppnå suksess raskere enn noen gang, uten å ofre sine viktigste ressurser – menneskene som gjør driften mulig? Empati er et kraftfullt redskap for å skape en bedre verden og en mer vellykket forretning.