Denne omfattende boken utforsker sammenhengen mellom identitet, subjektivitet og digital kommunikasjon, og gir et solid utgangspunkt for å forstå hvordan raskt skiftende kommunikasjons-teknologier, plattformer, applikasjoner og praksiser påvirker hvordan vi oppfatter oss selv, andre, relasjoner og kroppene våre. Gjennom kritiske studier av identitet, atferd og representasjon, viser "Identity and Digital Communication" hvordan identitet formes og forstås i lys av betydelige og kontinuerlige endringer innen online kommunikasjon. Kapitlene tar for seg et bredt spekter av emner, inkludert fremskritt innen sosiale nettverk, utviklingen av dyptfalske videoer, intimitet i hverdagskommunikasjon, fremveksten av kulturer basert på algoritmer, autentisitetene på TikTok, samt online kommunikasjonsarenaen som et sted for fiendtlighet og hatprat. Gjennom hele teksten illustrerer Rob Cover hvordan dannelse og kuratering av selvidentitet i økende grad utspiller seg og engasjeres i digitale rom.