Examining Content and Language Integrated Learning (CLIL) Theories and Practices
Produktbeskrivelse
Den økende interessen for utfordringene knyttet til integrert fremmedspråkundervisning og profesjonelle disipliner har ført til utviklingen av nye konsepter og tilnærminger, som for tiden er omdiskuterte. Mangelen på et felles konseptuelt rammeverk for integrert utdanning innen høyere profesjonsutdanning i ulike land kommer til uttrykk i forskeres forsøk på enten å helt ignorere kollegers fremgang på dette området, eller uten vitenskapelig og praktisk begrunnelse, mekanisk overføre utenlandske erfaringer til sine egne forhold. "Examining Content and Language Integrated Learning (CLIL) Theories and Practices" er en banebrytende forskningspublikasjon som undersøker ulike tilnærminger og modeller for progressive teknologier innen linguodidaktikk og metodikk for undervisning av fremmedspråk. Boken belyser en rekke emner, inkludert kombinert læring, kognisjon og profesjonell diskurs, og fremstår som uunnværlig for studenter og fagfolk innen feltet.