Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education
Produktbeskrivelse
Engelsk som undervisningsspråk (EMI) har blitt en dominerende tilnærming i nyere høyere utdanning. Innføringen av EMI-programmer krever betydelige endringer i undervisningsmetodene ved universitetene, ettersom mange forelesere må tilpasse innholdet sitt og måten de underviser på for å kunne fungere effektivt i flerspråklige miljøer. Den raske utbredelsen av slike programmer har skapt bekymring blant undervisningspersonalet, som har følt et press for å undervise sitt fagstoff på et fremmedspråk uten tilstrekkelig tidligere opplæring. Dette har ført til at mange nyere studier har fremhevet viktigheten og nødvendigheten av å trene undervisningspersonell i både språkkunnskaper og passende undervisningsmetoder, teknikker og strategier som bør benyttes i EMI-leksjoner. Boken 'Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education' er en akademisk forskningspublikasjon som gir en omfattende undersøkelse av effektive tilnærminger og erfaringer knyttet til lærerutdanning for EMI ved universiteter.