Kunstig intelligens kan ikke erstatte den menneskelige faktoren i utdanning, men den kan heve den. Lærere forstår hvor viktig det er å utvikle læringsopplevelser som er tilgjengelige, engasjerende og studentfokuserte. Likevel, når lærerne står overfor en stadig lengre liste med krav, kan de ofte oppleve å mangle tid, energi og ressurser til å omsette sine beste intensjoner til effektive praksiser. "Elevating Educational Design with AI" er en veiledning for lærere som ønsker å bruke teknologi for å aktivere engasjement, gi elevene mer innflytelse over eget læringsarbeid og effektivisere arbeidsflyten. I en tid der kunstig intelligens raskt omformer vår verden, føler noen lærere seg usikre på hvordan de skal integrere den i sin undervisning. Uten å fokusere på de menneskene som står bak ideene, kan AI-genererte leksjoner ende opp med å opprettholde ensartede læringsopplevelser, noe som undergraver innsatsen for å skape inkluderende og differensierte læringsmiljøer hvor alle elever kan blomstre. Den samtalende, personlige og nysgjerrige tilnærmingen i denne boken gir lærere verktøyene de trenger for å navigere i dette nye landskapet.