Denne omfattende og lettfattelige guiden tilbyr lærere verktøyene de trenger for å kunne møte elevers ulike behov i enhver læringsmiljø. Ved å kombinere prinsippene fra Universell Utforming av Læring (UDL) med fleksibiliteten som følger med blended learning, gir boken en helhetlig tilnærming til læring. Den gir lærere innsikt i hvordan de kan lage relevante, autentiske og meningsfulle læringsveier som tilpasser seg elevenes unike forutsetninger, tidspunkter og progresjon. Med trinnvise veiledninger og tydelige strategier, gir forfatterne Katie Novak og Catlin Tucker lærere muligheten til å implementere disse rammene effektivt i klasserommet. Fokus ligger på å bygge et inkluderende fellesskap, fremme rettferdighet og øke tilgjengeligheten for alle elever. I en tid preget av usikkerhet og hyppige forstyrrelser i tradisjonelle livs- og læringsmønstre, presenterer 'UDL and Blended Learning' dristige, innovative og inkluderende løsninger som kan navigere gjennom en rekke læringsmiljøer, både hjemme og på skolen, uansett hvilke utfordringer som måtte komme.