I boken "Don't Be a Slave to Your Clients" tar forfatteren opp et kritisk tema for mange som jobber med kunder: kostnadene ved å ha dårlige klienter. Mennesker tilbringer mesteparten av livet sitt med to aktiviteter: å sove og å jobbe. Hvis det ene av disse områdene blir påvirket negativt, kan det ha alvorlige konsekvenser for livskvaliteten. Boken adresserer spesielt utfordringene knyttet til arbeidslivet, som lett kan påvirke også det personlige liv. Dårlige kunder kan forårsake enorm stress og frustrasjon, og dette kan videre påvirke forholdet til familie, venner og til og med kjæledyr. I verste fall kan stresset føre til helseproblemer. Det er essensielt å lære å filtrere og vurdere menneskene rundt seg, fordi de som står oss nærmest har stor innflytelse, enten positivt eller negativt. Forfatteren får leseren til å reflektere over hvorfor man skal måtte be om å bli behandlet godt og stiller spørsmål ved hvem som egentlig har mest å tilby – klienten eller leverandøren. Vi har lagt ned betydelig arbeid i å lære vårt fag, og boken tilbyr innsikt og strategier for å ta tilbake kontrollen over arbeidslivet.