I en verden der salg og salgsteknikk er avgjørende for suksess, har ledere innen disse områdene brukt begrepet 'Trusted Advisor' utallige ganger de siste tyve årene. Men hva betyr det egentlig? Å bli en Trusted Advisor er ikke så enkelt som det kan virke, noe som fører til at mange organisasjoner verken prøver eller gjør en halvveis innsats. Begrepet 'Trusted Advisor' - to ord og fem stavelser - skjuler en kompleksitet som krever grundig forståelse. For første gang finnes det nå en bok som spesifikt er laget for å guide den enkelte salgstekniker på reisen mot å bli en Trusted Advisor. Den første delen omhandler hvordan man kan definere og faktisk måle tillit hos kundene. Den andre delen ser nærmere på de praktiske aspektene ved å bygge tillit gjennom aktiviteter som oppdagelse, presentasjoner, demonstrasjoner og andre standardtiltak for salgsteknikere. Den tredje delen tar for seg hvordan man kan komme i gang med å anvende disse prinsippene - både for enkeltpersoner og for salgsteam.