Using Bloom's Taxonomy to Write Effective Learning Objectives: The Abcds of Writing Learning Objectives: A Basic Guide
Produktbeskrivelse
Nesten alle lærere har læringsmål i tankene når de utvikler et kurs. De vet hvilke ferdigheter og hvilken kunnskap studentene skal tilegne seg ved slutten av hver undervisningsenhet. Likevel er det mange lærere som ikke har for vane å skrive ned læringsmålene, noe som gjør at disse forblir implisitte. Den fulle kraften av læringsmål blir først utnyttet når de blir tydelig formulert. Å skrive klare læringsmål er derfor en avgjørende ferdighet. For å skjerpe denne ferdigheten, slik at målene dine konsekvent blir presise, målbare og studentfokuserte, anbefales det å følge metoden for publikum, atferd, betingelse og grad (ABCD). Hvert læringsmål må ha et definert publikum og en spesifisert atferd. Betingelsen og graden er ikke nødvendigvis relevante for alle læringsmål, men de kan gjøre målene dine mer presise så lenge de ikke blir tvunget inn. Læringsmål hjelper til med å forankre vurderinger og aktiviteter i en evidensbasert kursdesign, ved å sørge for at læringsopplevelsen blir mer strukturert og effektiv.