Hvordan gjenoppfinner religiøse grupper seg selv for å tiltrekke nye tilhengere? Hvordan rebrander de sine budskap og omformer ritualene sine for å gjøre tilhengerskarene mer mangfoldige? I 'Branding Bhakti' undersøker Nicole Karapanagiotis det nye branding-konseptet til Hare Krishna-bevegelsen, også kjent som International Society for Krishna Consciousness (ISKCON). Bevegelsen er kjent for sine oransje klær, barberte hoder, ekstatiske danser på gatene og livlige hinduistiske tempeldyrkelser. Mange moderne ISKCON-grupper endrer nå radikalt hvordan de presenterer seg offentlig og deres tilbedelsesstil, med mål om å tiltrekke en global tilhengerbase. Karapanagiotis dykker inn i deres innovative og komplekse tilnærminger både i USA og India, der hun følger tre nye ISKCON-merker som er designet for å samle nye tilhengere. Hver gruppe ledes av en anerkjent ISKCON-guru og hans globale disipler, og fremmes gjennom en blanding av digitale og sosiale medier samt innovative presentasjonsformer.