Boken «Is Science Multicultural?» undersøker hva de siste tre tiårene med europeisk og amerikansk forskning innen feministisk og postkolonial vitenskaps- og teknologistudier kan lære av hverandre. Sandra Harding presenterer og diskuterer et mangfold av postkoloniale vitenskapsstudier og de konsekvenser de har for 'nordlig' vitenskap. Disse tre vitenskapsstudiene har utviklet seg i konteksten av vitenskaps- og teknologiprosjekter etter andre verdenskrig, og viser hvordan teknovitenskapelige prosjekter får ulike betydninger for forskjellige grupper. Meningen som knyttes til vitenskap i den vestlige kulturen deles kanskje ikke, eller kan være diametralt motsatt av oppfatningene i andre kulturer rundt om i verden. Felles for alle er imidlertid erkjennelsen av at vitenskapelige prosjekter – inkludert moderne vitenskap – er 'lokale kunnskapssystemer'. Interesse og diskursive ressurser som de ulike vitenskapsstudiene bringer til sine prosjekter, samt måtene de organiserer produksjonen av sine særpregede vitenskapsstudier på, reflekterer også en distinkt kulturell lokal tilknytning.