Influence and Persuasion (HBR Emotional Intelligence Series) av Nick Morgan, Robert B. PhD Cialdini, Linda A. Hill, Nancy Duarte
Produktbeskrivelse
Å endre hjerter er en avgjørende del av å endre tanker. Forskning viser at det å appellere til menneskelige følelser kan styrke argumentasjonen din og bygge autoritet som leder. Denne boken belyser disse forskningsresultatene og veileder leseren i hvordan man kan handle på dem. Den presenterer omfattende rammeverk for å utvikle innflytelse, samt små og enkle teknikker som kan brukes i hverdagen for å overbevise andre. Boken inkluderer verk av anerkjente forfattere og eksperter innen feltet: Nick Morgan, som gir innsikt i de fire grunnleggende komponentene av innflytelse; Robert Cialdini, som utdyper vitenskapen bak overtalelse; og Linda A. Hill, som sammen med Kent Lineback beskriver tre viktige aktiviteter ledere bør utføre daglig. I tillegg bidrar Nancy Duarte med essensen av å tale til andres ønsker og behov, mens John Antonakis, Marika Fenley og Sue Liechti får oss til å forstå hvordan vi kan lage karisma. Les også et intervju med Robert McKee om historiefortelling som påvirker mennesker, sammen med en overraskende undersøkelse av hvor effektiv en liten lapp kan være i overtalelsesprosessen. Denne samlingen av artikler gir deg verktøyene du trenger for å bli mer overbevisende i både profesjonelle og personlige sammenhenger.