I en tid der informasjon blir anerkjent som en av de mest verdifulle eiendelene i en virksomhet, er det overraskende å se at mange toppledere fortsatt ikke tar informasjon på alvor. Mens de regelmessig rapporterer om tilstanden til arbeidsstyrken, økonomien, kundene og partnerskapene sine, lar de ofte den økonomiske verdien av sine informasjonsressurser stå uadressert. Faktisk viser mange selskaper større disiplin i å holde oversikt over kontormøblene sine enn over dataene som de forvalter. 'Infonomics' av Douglas B. Laney tar for seg den økonomiske betydningen av informasjon, og tilbyr en grundig studie av hvordan man kan verdsette, håndtere og utnytte informasjonsressurser på en mer effektiv måte. Boken gir verdifulle innsikter til både administrerende direktører og forretningsledere om hvordan de kan maksimere utnyttelsen av informasjon som en strategisk eiendel. Den veileder også informasjonsledere (CIOs) i forbedring av informasjonsflyten og tilgjengeligheten, samt finansledere (CFOs) i hvordan organisasjoner kan måle den faktiske og latente verdien i sine datatilganger. Her presenteres grunnprinsippene i infonomics på en lettfattelig måte, noe som gjør denne boken til et must for den voksende gruppen av dataledere og alle som ønsker å navigere i informasjonens økonomi.