Vekst gir fordeler som strekker seg langt utover økonomiske gevinster. Det revitaliserer organisasjoner og gir liv til menneskene som jobber der, noe som skaper energi, en følelse av formål, og gløden av å være en del av et vinnerlag. Som alkemistenes gamle kunst, søker vekst å transformere det ordinære til noe ekstraordinært ved hjelp av metoder som kan virke nesten magiske. Likevel er vekst ofte vanskelig å oppnå; den kan bli kostbar eller komme i ustabile rykk og napp. Basert på over tre års forskning og praktisk erfaring med høytytende selskaper verden over, presenterer "The Alchemy of Growth" en omfattende og praksisnær tilnærming for å initieres, oppnå og opprettholde lønnsom vekst, både nå og i fremtiden. Boken viser at hemmeligheten ligger i å håndtere forretningsmuligheter på tre tidshorisonter samtidig: å utvide og forsvare de kjernevirksomhetene, bygge nye forretninger, og å sette frø for fremtiden. "The Alchemy of Growth" gir ledere på alle nivåer verktøyene og konseptene de trenger for å investere i de riktige initiativene, ferdighetene og talentene som kan drive virksomheten fremover.