Inkludering og tilpasset opplæring av Silje Hølland
Produktbeskrivelse
Å være lærer i dagens skole innebærer en betydelig utfordring når det kommer til å realisere prinsippene for inkludering og tilpasset opplæring. Boken "Inkludering og tilpasset opplæring" av Silje Hølland tar for seg hvordan lærere kan skape et læringsmiljø der alle elever, uavhengig av bakgrunn og evner, trives og utvikler seg. Hølland belyser viktige aspekter ved inkludering, og drøfter de mange utfordringene og mulighetene som oppstår i klasserommet når man møter et mangfold av læringsstiler og -hastigheter. Forfatteren henviser til skolens verdigrunnlag og tar for seg ulike perspektiver rundt organisatoriske og spesialpedagogiske tiltak, illustrert med praktiske caser. Videre gir hun en omfattende oversikt over hvordan lærere aktivt kan arbeide med å sikre at det alltid er elevenes beste som står i fokus. Med sin bakgrunn som førsteamanuensis ved OsloMet og erfaring fra spesialisthelsetjenesten og Statped, tilbyr Hølland en dyp innsikt som vil være nyttig for både lærere og lærerstudenter i arbeidet med inkluderende praksiser.