Innovasjonsevne og digital transformasjon i norske bedrifter av Peder Inge Furseth
Produktbeskrivelse
Hvordan kan bedrifter ledes for å generere merverdi i en stadig mer digitalisert økonomi? I 'Innovasjonsevne og digital transformasjon i norske bedrifter' presenterer Peder Inge Furseth essensielle verktøy og innsikter som muliggjør verdiskaping på en smart, bærekraftig og ansvarlig måte. Boken fokuserer på hvordan digital transformasjon innebærer nødvendige endringer i virksomhetene for å utvikle nye verdier for kunder gjennom innovative, digitale tjenester. Mange bedrifter feiler i denne transformasjonsprosessen på grunn av manglende innovasjonsevne – en kompetanse som må utvikles internt, da den ikke kan kjøpes. Gjennom resultater fra en ny studie om to store konsern i mediebransjen i Norge, illustrerer forfatteren hvordan innovasjonsevne og digital transformasjon påvirker verdiskapingen. Denne boken henvender seg til ledere, forskere innen ledelse og medier, samt politikere og studenter som er opptatt av hvordan digitalisering kan fremme ny verdiskaping.