Inside Book Publishing av Angus (Oxford International Centre for Publishing Studies Oxford Brookes University UK) Phillips, Giles Clark
Produktbeskrivelse
Den syvende utgaven av 'Inside Book Publishing' er nå fullt revidert og oppdatert, og tilbyr en klassisk introduksjon til bokpubliseringsbransjen. Boken gir en fremragende oversikt over de viktigste aspektene ved publiseringsprosessen, inkludert hvordan man engasjerer forfattere, produktutvikling, design og produksjon, markedsføring, samt salg. Angus Phillips og Giles Clark gir en autoritativ og tidsriktig dekning av alle sektorer innen industrien, som spenner fra kommersiell fiksjon til utdanningspublikasjoner og akademiske tidsskrifter. Forfatterne belyser hvordan forlagene tilpasser seg et hurtigforanderlig og sterkt sammenkoblet miljø, der trykte bøker viser seg å være robuste ved siden av e-bøker og veksten av lydbøker. De behandler emner som kunstig intelligens, sosiale medier i markedsføring, bærekraftig bokproduksjon, åpen tilgang for forskning, samt mangfold, rettferdighet og inkludering. Internasjonale kasusstudier fra bransjeeksperter gir ulike perspektiver på emner som tegneserier, bildebøker for barn, kvinner innen indisk publishing og den koreanske bokbransjen.