Boken "Let's Talk About Critique" dykker ned i tradisjonen med kritikk innen kunst- og designutdanning. Den undersøker hvordan kritikk, som en signaturpedagogikk i feltet, har utviklet seg over tid, samt de områdene hvor den svikter og hvilke nye muligheter som finnes. Gjeldende praksis blir satt i kontekst, samtidig som det foreslås måter å skape mer åpne, inkluderende og dynamiske samtaler i klasserommet omkring kunst og design. Videre inneholder boken en grundig diskusjon om historien til kritikk, som forankrer dagens praksis i disiplinens utvikling, utdanningsfeltet og karakteristikker ved dagens studenter. "Let's Talk About Critique" er utformet for å være nyttig, med et variert utvalg av kritikkmetoder, skrevet av erfarne kunstpedagoger. Hver metode veileder leseren gjennom prosessen, med forklaringer som klargjør "hvorfor man bør gjøre det på denne måten" og "for hvilken gruppe, formål eller type oppgave". Teksten tar for seg hva kunstkritikk er, og hva den kan bli, og tilbyr praktiske og oppdaterte tilnærminger for fakultet og studenter som ønsker en mer pedagogisk fordelaktig og nyansert kritikk.