Når personer fra ulike fagområder skal samarbeide om prosjekter, er det avgjørende at de begynner å forstå hverandre. Ulike terminologier, arbeidsmetoder og tankemåter kan skape avstand mellom dem. Likevel finnes det felles grunnlag i jakten på det som ofte kalles oppfinnsom kunnskap. Disse fagområdene utvikler seg ikke bare ved å tilegne seg stadig mer kunnskap om eksisterende konsepter, men også gjennom å gjøre antakelser om mulige, bedre fremtider. Disse antakelsene innebærer små utforskninger inn i fremtiden, ved hjelp av strategier kjent som læring gjennom å skape, forskning gjennom design, eller mer enkelt sagt, prototyping. Tradisjonelt er prototyping hovedsakelig forbundet med industriell design, og mer nylig med programvareutvikling, men brukt som et viktig verktøy i alt fra materialteknikk til landskapsarkitektur og digitale humaniora. Denne boken samler aktuelle teorier og metoder for prototyping på tvers av tolv disipliner, og illustrerer de mange måtene prototyping kan anvendes på.