Boken "Punk Art History" av Marie Arleth Skov tar for seg punkebevegelsen fra 1970-årene til tidlig 1980-tall som en kunstnerisk bevegelse. Gjennom omfattende arkivforskning, intervjuer og kunsthistorisk analyse, utforsker Skov hvordan punk representerer popkultur, smerte, poesi og en generasjon som protesterer mot fremtiden. I stedet for å bli en del av den neste avantgarde-bevegelsen, velger denne 'no future'-generasjonen å innta en såkalt 'rear-guard' posisjon. Skov baserer seg på personlige intervjuer med viktige figurer innen punkkunst fra byer som London, New York, Amsterdam, København og Berlin. Blant intervjuobjektene finner vi medlemmer av bandet Die Tödliche Doris, samt kunstnere fra Værkstedet Værst, Nina Sten-Knudsen, Marc Miller, Diana Ozon og Hugo Kaagman. I tillegg inkluderer boken e-postkorrespondanse med kjente personligheter som Jon Savage, Anna Banana og Genesis Breyer P-Orridge. En stor del av materialet som diskuteres er hentet fra de intervjuedes private arkiver, men boken tar også for seg kjente og spektakulære hendelser, som Prostitution-utstillingen ved ICA i London i 1976 og Die Große Untergangsshow (The Grand Downfall Show) i Vest-Berlin.