INTELLECT

Red Creative

Red Creative

Produktbeskrivelse

Boken 'Red Creative' samler en rekke debatter om de kulturelle kreative næringene og samtidskapitalismen, Kinas rolle i den globale kapitalismen, fremtiden for modernitet og nye måter å tenke på kultur og kulturpolitikk. Skriftlig på en klar og engasjerende måte, er dette den første studien som gir en kritisk tilnærming til diskursen rundt kreative industrier, og kombinerer denne med en detaljert historisk og sosial analyse. Den analyserer den kontinuerlige utviklingen av Kinas kulturindustrier, og ser nærmere på institusjoner, reguleringer, interesser og markeder som ligger til grunn for den kinesiske kulturelle økonomien, samt Shanghais strategiske posisjon innenfor dette økonomiske landskapet. Boken utforsker reformene innen kulturpolitikken i post-kolonial Kina og fremhever Shanghais betydning i å lege Kinas vei mot modernitet og integrering i den globale kapitalismen. Innholdet er dyptgående og opplysende, og plasserer Kinas moderne kulturelle økonomi i en større global og historisk sammenheng, samtidig som den avdekker begrensningene i vestlig tenkning.

Prishistorikk

Lavest
401 KR
Høyest
502 KR
Gjennomsnitt
456 KR
Median
502 KR

📩 Sett prisvarsel

Få beskjed når prisen når ønsket nivå.

Produktspesifikasjoner

Merke INTELLECT
Navn Red Creative
GTIN/EAN/ISBN 9781789382303
Kategorier Bøker