Howard Gardner, en anerkjent psykolog fra Harvard, har blitt omtalt som den mest innflytelsesrike utdanningsteoretikeren siden John Dewey. Hans tanker om intelligens og kreativitet, som er utbrodert i bestselgende bøker som 'Frames of Mind' og 'Multiple Intelligences' (til sammen over 200 000 solgte eksemplarer), har revolusjonert vår forståelse av disse temaene. I den banebrytende boken 'Frames of Mind' fra 1983 introduserte Gardner teorien om multiple intelligenser. Denne teorien utfordrer den tradisjonelle oppfatningen av intelligens som en enkelt egenskap ved menneskesinnet, og har siden den gang blitt anerkjent som en av de mest grunnleggende idéene fra det 20. århundre. I sin nyeste bok, 'Intelligence Reframed', gir Gardner en viktig oppdatering om teorien, dens utvikling og justeringer. Han tilbyr også praktisk veiledning til hvordan teorien kan brukes i utdanning, og adresserer de kritikkene han har mottatt. Videre presenterer han to nye former for intelligens: eksistensiell intelligens og naturalistisk intelligens. Denne boken er en uunnværlig ressurs for alle som er interessert i moderne pedagogikk og forståelsen av menneskelig kognisjon.