International Business av Peter Buckley, Peter Enderwick, Hinrich Voss
Produktbeskrivelse
I den andre utgaven av 'International Business' samarbeider de anerkjente akademikerne Peter J. Buckley, Peter Enderwick og Hinrich Voss med bidragsytere for å tilby en omfattende og global forståelse av internasjonal virksomhet. Boken bygger på 'Global Factory'-rammeverket, utviklet av Buckley, som gir en sammenhengende og tilgjengelig modell for å forstå hvordan bedrifter opererer på et globalt nivå. Gjennom en syntese av perspektiver fra økonomi, sosialantropologi, politisk økonomi og ledelse, knytter 'International Business' teori til praktiske ledelsesprosesser. Boken inneholder en rekke eksempler, casestudier og innsikter fra hele verden, inkludert velkjente selskaper som Nike, Ben & Jerry's, TikTok og Maersk, samt organisasjoner fra fremvoksende markeder som Saudi-Arabia, Brasil og Tyrkia. Åpningscasene tar for seg reelle utfordringer som bedrifter står overfor i dagens dynamiske næringslivsmiljø.