International Business Strategy av Alain (University of Calgary) Verbeke, I. H. Ian (Loyola University Chicago) Lee
Produktbeskrivelse
I den tredje utgaven av denne sentrale læreboken for avanserte bachelor-, master- og doktorgradsstudenter, kombineres analytisk presisjon med ledelsesinnsikt om hvordan store multinasjonale selskaper (MNEer) fungerer og utvikler sine strategier. Verbeke og Lee presenterer en original konseptuell modell som bidrar til studenters læring ved å tilby et integrert perspektiv forankret i både teori og praksis. Diskusjonen inneholder også unike kommentarer til syttifire banebrytende artikler publisert i Harvard Business Review, Sloan Management Review, og California Management Review gjennom de siste fire tiårene. Disse kommentarene viser hvordan viktige innsikter kan anvendes i virkelige bedrifter som driver med internasjonale ekspansjonsprogrammer, spesielt når de tar skritt inn i markeder med stor avstand. Denne tredje utgaven er grundig oppdatert og inkluderer nye seksjoner om multinasjonal entreprenørskap, strategiske utfordringer i den nye økonomien, samt internasjonal forretningsstrategi under globalt forstyrrende hendelser.