International Luxury Brand Strategy av Pierre Xiao Lu
Produktbeskrivelse
Boken 'International Luxury Brand Strategy' av Pierre Xiao Lu tar for seg luksusmerkevareledelse og strategier fra både teoretisk og praktisk ståsted. Den presenterer nyskapende teoretiske modeller og løsninger for hvordan man kan etablere og utvikle et globalt luksusmerke i det tjueførste århundre. Gjennom en grundig oversikt viser boken hvordan luksusmerker skapes ved hjelp av økonomiske prinsipper og hvordan selskaper kan implementere nye ledelsesmodeller på tvers av flere forretningsdimensjoner. Den forklarer bruken av teorier og modeller, og illustrerer spesifikke utfordringer ved hjelp av casestudier fra internasjonale markeder som Kina og Frankrike. Kinesiske casestudier gir unike muligheter og innsikter i hvordan de nye luksusmerkene ble til, og hvordan de har dratt nytte av det internasjonale markedet over tid. Fra et internasjonalt merkevareledelsesperspektiv fungerer denne boken som en nyttig referanse for alle som ønsker å lære mer om luksusmerkevareledelse, samt få en bedre forståelse av hvordan det internasjonale markedet har utviklet seg og hvordan produkter kan tilpasses.