I boken "Learning First, Technology Second in Practice" undersøker Liz Kolb hvordan vi kan hjelpe elever med å gå fra å være passive brukere av teknologi til aktive, engasjerte lærende. Gjennom årene har Kolb observert samspillet mellom lærere og elever med digitale verktøy og har stilt seg spørsmålet: Hvordan kan vi fremme dypere læring med digitale enheter? Hennes omfattende forskning har resultert i utviklingen av Triple E Framework, en modell som setter læringsmålene i fokus fremfor selve verktøyet. I denne boken gir Kolb en grundig innføring i hvordan dette rammeverket kan anvendes i klasserommet. Hun viser hvordan forståelse av elevers læringsprosesser er innebygd i Triple E Framework, noe som hjelper lærere å velge de mest hensiktsmessige verktøyene og pedagogiske strategiene. Målet er å støtte lærere i å ta informerte valg med teknologi og undervisningsmetoder basert på læringsmål og vitenskapelig teori om læring. For de som har lest "Learning First, Technology Second", gir denne boken både en oppfriskning av eksisterende kunnskaper og nye perspektiver.