Internasjonaliseringen av høyere utdanning har i de senere år fått et sterkere fokus på curriculum, som er en essensiell del av denne prosessen. Curriculum fungerer som et viktig bindeledd mellom institusjonelle strategier og studentopplevelsen, og spiller dermed en avgjørende rolle i hvor vellykket internasjonaliseringsagendaen blir. Til tross for omfattende debatt er imidlertid betydningen av og kraften i internasjonaliseringen av curriculum ofte undervurdert. Dette har resultert i at sentrale spørsmål, som hva internasjonalisering innebærer og hvordan det kan implementeres på tvers av ulike fagfelt, ikke alltid har blitt behandlet på en konsekvent eller strategisk måte. Boken bryter ny mark ved å knytte teori og praksis sammen, særlig i forhold til internasjonalisering av curriculum i forskjellige faglige og institusjonelle kontekster. En omfattende litteraturgjennomgang, casestudier og handlingsforskningsprosjekter gir verdifulle innsikter i konseptet om curriculum internasjonalisering. Boken presenterer også beste praksis for utforming av læremidler, undervisning og læring innen høyere utdanning.