Interviewing: The Basics av Mark (University of Plymouth UK.) Holton
Produktbeskrivelse
Boken "Interviewing: The Basics" av Mark Holton gir et grundig innblikk i de relative fordelene ved kvalitativ intervjuing, tilpasset nye og spirende forskere. Holton tar ikke sikte på å gi en omfattende 'hvordan gjøre'-guide, men fokuserer heller på å introdusere intervju teknikken på en lettfattelig måte. Gjennom eksempler på 'beste praksis' fra ulike disipliner innen samfunnsvitenskapene, gis leserne en oversikt over essensielle temaer som intervjudesign, gjennomføring, analyse og presentasjon. For å gjøre boken mer tilgjengelig og inkluderende, er det gjort en innsats for å integrere casestudier fra et mangfold av forfattere med ulik etnisk og sosial bakgrunn, herunder perspektiver utenfor Vest-Europa og Nord-Amerika samt ikke-akademiske kilder. Boken oppfordrer leserne til å forsøke ulike aktiviteter for intervjudesign i hvert kapittel, noe som kan bidra til en dypere forståelse og engasjement med materialet.