I boken 'Into the Real' møter vi Lynn Raven, som i sin online tilstedeværelse er kjent som "Larry the Snake" og er en modig leder i det populære spillet WarMonger 2050. Da hun blir bedt om å beta-teste et nytt augmented reality-spill av direkte interesse fra administrerende direktør i Tsunami Entertainment, må hun konfrontere sin største frykt: å gå ut i den virkelige verden og møte folk. Når hun dykker dypere inn i spillet, øker presset og hindringene. Hun må navigere gjennom konflikter mellom lagkamerater, håndtere det hensynsløse rivallaget og takle merkelige feil som gir inntrykk av at spillalgoritmen – eller kanskje AI-en – har bestemt seg for å gjøre livet hennes vanskeligere. Nå står hun overfor en ny frykt: Er hun villig til å trå inn i den virkelige verden for å oppnå fremtiden hun alltid har ønsket seg? Hva skjer når spill og virkelighet smelter sammen? Lesere vil kjenne igjen glede og spenning i historien, samtidig som de får en dypere forståelse for Ravens utvikling og forholdet hun knytter til AI-guiden sin i spillet. En reise mot selvinnsikt og aksept venter.