Introduction to Multimodal Analysis av Per (Professor in Swedish Soedertoern Univ Ledin
Produktbeskrivelse
Boken 'Introduction to Multimodal Analysis' er en unik og lett tilgjengelig lærebok som gir en grundig forklaring av denne banebrytende tilnærmingen til visuell analyse. Den andre utgaven er nå grundig revidert og oppdatert, og tar høyde for de nyeste utviklingene innen teori og endringer i kommunikasjonen. Boken presenterer verktøyene for analyse og gir en tydelig modell som studenter kan følge. Kapitlene om farge, typografi, innramming og komposisjon inneholder friske og aktuelle eksempler, fra produktinnpakning og nettsteddesign til filmannonser og offentlige rom. Dette viser hvordan designelementer danner et visuelt språk som brukes til å kommunisere med betrakteren. I tillegg inkluderer boken to nye kapitler om tekstur og diagrammer, samt et nyttig bildeindeks, slik at studenter kan forstå hvordan bilder og multimodale tekster kan analyseres fra forskjellige perspektiver. Med kapitelsammendrag, studentaktiviteter og en tilknyttet nettside som huser alle bilder i full farge, forblir denne utgaven en uunnværlig ressurs for studenter og interesserte innenfor området.