I en gripende og original analyse utforsker Andre Rottmann Isa Genzkens søken etter å forene skulpturelle og arkitektoniske former som en del av en kritikk av varekulturen. Hennes verk 'Fuck the Bauhaus', skapt i 2000 av hverdagslige objekter og billige materialer funnet i New York City, markerer et poetisk og provokativt brudd med Genzkens tidligere arbeid. Siden 1970-tallet har hennes 'post-minimalistiske' verk vært som ruiner i revers, som fremkaller de hjemsøkte spøkelser av nylige katastrofer, ødeleggelser og feilgrep i USA, samtidig som de leker med ideen om frihet og heving. Rottmann analyserer hvordan denne tilnærmingen banet vei for en ny forkjærlighet for tilegnelse, collage og montage. Hans dyptgående studie av Genzkens utvikling gir et friskt perspektiv, støttet av skrifter fra tenkere som Deleuze og Guattari samt Bruno Latour. Denne boken er en viktig del av serien 'One Work', som belyser betydningen av moderne kunstverk.