Nettverksøkonomi : digitale tjenester og sosiale mediers økonomi
Produktbeskrivelse
Vi befinner oss i en overgangsfase mellom et tradisjonelt industrisamfunn og et digitalt nettsamfunn. I dag ser vi en stadig økning i antall varer og tjenester som blir digitale, eller som påvirkes av digitale plattformer. Kjøps- og salgsprosesser flyttes i økende grad til nettet, noe som fører til betydelige endringer i de økonomiske betingelsene rundt disse transaksjonene. "Nettverksøkonomi - digitale tjenester og sosiale mediers økonomi" belyser nettopp disse endringene. Boken er en passende lesning for alle som ønsker å: - Forstå de fundamentale mekanismene som regulerer produksjon og omsetning av digitale tjenester. - Utnytte grunnleggende, forskningsbasert innsikt om den digitale økonomien. - Utvikle digitale tjenester, enten innen privat næringsliv eller offentlig sektor. Denne utgivelsen er den første i en trilogi som utforsker de essensielle forholdene knyttet til overgangen fra industrisamfunn til det digitale nettsamfunnet. Oppfølgeren vil ta for seg videre aspekter av denne utviklingen.