Japanese Fashion Designers av Professor Bonnie (Late of Griffith University Australia) English
Produktbeskrivelse
I løpet av de siste 40 årene har japanske designere vært i front når det kommer til å forene mote med kunst og ideologi, samt å ta opp temaer som identitet og sosialpolitikk gjennom klesdesign. De har vist at både kreativitet og kommersiell suksess er mulig i dagens globale motebransje, uten å gi avkall på sine idealer. Disse designerne har opprettholdt sin autonomi og uavhengighet i både design, forretningsdrift og distribusjonsmetoder. Inspirerende figurer som Issey Miyake, Yohji Yamamoto og Rei Kawakubo har høstet internasjonal respekt og beundring, og har påvirket en hel generasjon av designere og kunstnere. Bygget på tolv års forskning gir denne boken en detaljert og unikt omfattende fremstilling av arbeidet til disse tre sentrale designerne. Den beskriver deres betydelige bidrag og den etterfølgende innvirkningen arbeidet deres har hatt på den neste generasjonen av mote- og tekstildesignere verden over. Diskusjonen inkluderer også designere som Naoki Takizawa og Dai.