Addressing the Unproductive Classroom Behaviours of Students with Special Needs
Produktbeskrivelse
Boken "Addressing the Unproductive Classroom Behaviours of Students with Special Needs" er kandidert til NASEN-prisen for 2011 som 'Bok for å fremme profesjonell utvikling'. Den tar for seg viktige aspekt ved klasseledelse ved å identifisere atferd som kan indikere underliggende læringsvansker. Her får leseren hjelp til å gjenkjenne potensielle tegn på tilstander som Asperger syndrom, dysleksi, dyspraxi, AD/HD, fysiske funksjonshemninger samt tale- og språkvansker. Boken utforsker ulike tiltak og gir konkrete, praktiske strategier for å forbedre elevers atferd, sosiale ferdigheter og selvfølelse. Den tilbyr blant annet: - Et brukervennlig skjema for første identifisering av elevenes spesifikke læringsvansker - En praktisk og oversiktlig struktur for å overvåke klasseatferd og lage individuelle atferdsplaner - Utprøvde og effektive strategier for lærere i forhold til vanlige bekymringer, som vansker med å holde seg på oppgaven, problemer med samarbeid i grupper og å be om hjelp når det er nødvendig - Nøkkel-teorier innen utdanning som hjelper lærere med å forstå og påvirke klasseatferd, samt videreutvikle klasseledelsen.