Collaborative Approaches to Learning for Pupils with PDA
Produktbeskrivelse
Utdanningsmiljøer kan by på betydelige utfordringer for barn med Pathological Demand Avoidance (PDA), som krever andre strategier enn barn med en mer tradisjonell fremstilling av autisme. Skoler opplever ofte vanskeligheter med å imøtekomme disse komplekse behovene. I denne veiledningen presenterer PDA-ekspertene Ruth Fidler og Phil Christie effektive strategier for å støtte elever med PDA i utdanningssettinger. Boken gir en nyttig oversikt over PDA, belyser hvordan denne diagnostiske profilen påvirker læringen, og forklarer hvorfor samarbeidsorienterte tilnærminger til læring er en vellykket metodikk for å støtte elever med PDA. Den gir undervisningspersonell et solid utgangspunkt for å implementere denne tilnærmingen, samt nyttige råd for å overvinne vanlige utfordringer. Videre inneholder boken informasjon om hvordan man kan skape læringsmiljøer som er vennlige for elever med PDA, noe som hjelper elevene å utvikle sosial og emosjonell resiliens på lang sikt. Med nyttige nedlastbare ressurser, gir denne boken verdifull informasjon for lærere som ønsker å tilpasse undervisningen til elever med spesielle behov.