Denne boken presenterer original, empirisk forskning som omdefinerer hvordan lærere bør vurdere autisme og utdanningsinkludering. Rebecca Wood avklarer nøyaktig vanlige misoppfatninger om autisme og hvordan autistiske barn lærer, og vurderer på nytt hva inklusjon kan og bør bety for autistiske elever i skolesammenheng. Boken trekker på forskning og er vevd sammen med kommentarer fra både autistiske barn og voksne bidragsytere, og argumenterer for at inkludering kun vil fungere dersom måtene autistiske barn tenker, lærer, kommuniserer og viser sin forståelse på blir verdsatt og støttet. En slik tilnærming vil gagne både eleven og hele klasserommet. Ved å ta for seg emner som det sanselige miljøet, støtte, læring og kognisjon, skolepensum, kommunikasjon og sosialisering, tilbyr denne etterlengtede boken ideer og innsikt som reflekterer den praktiske siden av daglig undervisning og læring. Den viser hvordan en annerledes tenkning om autisme og inkludering kan utstyre lærere og elever til å skape et mer inkluderende læringsmiljø.