Denne omfattende guiden til LEGO®-basert terapi gir deg alt du trenger å vite for å etablere og drive et LEGO®-klubb for barn med autismespekterforstyrrelser, relaterte problemer med sosial kommunikasjon og angstlidelser. Gjennom felles interesse og målsetting kan LEGO-bygging bli et nyttig verktøy for sosial utvikling, inkludert deling, turtaking, øyekontakt og det å følge sosiale regler. Boken beskriver teorien og forskningsgrunnlaget for denne tilnærmingen, samt gir praktiske råd om alt fra rommet og fysisk layout til valg og vedlikehold av materialer. Den inkluderer også strategier for atferdsledelse, videre ferdighetsutvikling og metoder for vurdering av fremgang. Skrevet av pioneren bak metoden, sammen med forskere som har bidratt til dens utforming gjennom evaluering og forskning, er denne evidensbaserte håndboken et uunnværlig lesestykke for fagfolk som arbeider med barn med autisme og som er interessert i å lede en LEGO®-klubb eller lære mer om terapien.