Internasjonale team har i rask fart blitt den primære driftsmodellen for globale virksomheter. Disse teamene er ofte smidige og lærevillige, og de har en bedre forståelse av lokale markeder enn hovedkontoret. De leder innovasjon og utforskende prosjekter, og de har en større kulturforståelse enn morselskapet. Men hvor mye autonomi bør de få? Hvordan kan vi få ting gjort med kolleger som har forskjellige verdensanskuelser? Hvordan kan vi finne en balanse mellom kjerneverdier og nødvendig mangfold - er mangfoldet i teamet en styrke eller en hindring? Hvilken rolle spiller teamlederen i dette? Hvordan etablerer man tillit innen teamet? Hvor viktig er humor i teamet? Hvem bestemmer teamets etikk? Hvilke misforståelser kan oppstå i et virtuelt team, hvor ansikt-til-ansikt-kontakt mangler? For å svare på disse og mange flere spørsmål, trekker Richard D. Lewis på sine 30 års erfaring med megling av internasjonale team i to dusin land. Boken "When Teams Collide" gir en grundig analyse av teamdynamikk, støttet av illustrative diagrammer som bidrar til å belyse de komplekse faktorene som spiller inn når team møtes på tvers av kulturer.